Designvirksomhed tredobler omsætningen: “Flere har et behov for at forbedre rammerne for deres hjem”

2020 har gjort det trendy at investere i hjemmet


Forbrugernes øgede investering i hjemmet har ført til et exceptionelt år for AndLight. Designfirmaet afsluttede 2020 med rekordsalg og oplevede en øget interesse for design i de danske hjem; en interesse de mener fortsætter i 2021.

Hos AndLight har det nu bagvedliggende år givet et ekstra skub til årets omsætning. I 2020 har AndLight både øjnet international vækst og tredoblet omsætningen. AndLight har vækstet betydeligt det seneste år, hvor forbrugerne har tilbragt ekstra mange dage i hjemmet, der ifølge virksomhedens adm. direktør, Mads Saabye Jørgensen, har været forudsætningen for, at flere har prioriteret designbelysning.

Endnu flere forbrugere har opdaget kvaliteterne ved designbelysning, der kombinerer æstetik med teknisk konstruktion - og den øgede interesse kan mærkes mere end nogensinde før. For flere og flere kunder henvender sig til e-commerce virksomheden for at blive rådgivet om de bedste kvalitetslamper på markedet, der både kan bidrage med godt lys og stemning til rummet;

Vi oplever, at den igangværende pandemi har foranlediget, at flere tilbringer mere tid i hjemmet og at flere har et stort behov for at forbedre rammerne for deres hjem. Samtidig ser vi, at pandemien har bevirket til, at flere vælger at handle online fremfor i fysiske butikker ,” påpeger direktøren, Mads Saabye Jørgensen.

Nye innovative forretningsinitiativer

På trods af et svært år har AndLight tænkt ud af boksen, der gennem innovative løsninger har formået at tilpasse sig krisetiden. For AndLight satte i 2020 fremtidens shoppingoplevelse på dagsordenen gennem deres samarbejde med Google, der optimerede virksomhedens kundeoplevelsesværktøjer betydeligt , samt deres egen udvikling af et virtuelt 3D showroom. Deres nye forretningsinitativer har som deres Adm. direktør nævner “ skubbet positivt til væksten på alle markeder ”.

For med den stigende vækst kom en international ekspansion, hvor hele fem nye markeder røg ind under AndLights portfolio - og dette gjorde kun lanceringen af deres nye, virtuelle showroom endnu mere relevant. Forbrugerne havde nu fået de bedst tænkelig muligheder for at finde deres nye designlampe fra alle steder og tidspunkter i verden. Forbrugerne fra både ind-og udland har fået smag for designbelysning, og AndLight har som nogle af de første taget et fast greb om markedet. Således går designforhandleren endnu et år i møde med forventningen om endnu større vækst og ambitionen om at nå ét skridt tættere på at blive Europas største ecommere for designbelysning.